Javascript SEO!
Martin Splitt (Google): ‘Het is goed om JavaScript te kennen en te begrijpen’ Er zijn niet veel SEO’s…
Briljant
Platte SEO is dood. Wij waren daar al van overtuigd: het is niet voor niks dat de belangrijkste pijler binnen ons bedrijf “SEO <3 CRO en UX” is. Gisteren maakte Google het belang hiervan, met de aankondiging van de “Google Page Experience” update, wel heel duidelijk. In 2021 zal er een grote algoritme-update komen waardoor UX signalen een nog belangrijkere rol gaan spelen voor het bepalen van de rankings.
Wat houdt deze update in?
We vatten de update kort voor je samen en hebben een advies voor je hoe je kan zorgen dat je website in 2021 zonder stress de update aankan.
In de afgelopen jaren zijn pagespeed en mobile-first belangrijke UX-gerelateerde updates geweest. Al tijdens de penguin-update in 2014 begon de samenhang tussen UX en SEO erg duidelijk te worden. Maar: het wordt zoals gezegd nóg belangrijker om een gebruiksvriendelijke website te hebben. Wanneer je niet aan bepaalde richtlijnen voldoet zal dat een negatieve impact hebben op je organische waarde en zichtbaarheid.
Bron: Google
Core Web Vitals
Google gaat nog meer de focus leggen op het tonen van gebruiksvriendelijke websites en pagina’s. Ze introduceren de “Core Web Vitals” – die aangevuld met de al bestaande signalen voor nog meer inzicht in de kwaliteit van de gebruikerservaring moeten gaan zorgen.
Wat houden deze “Core Web Vitals” in? Het gaat hier om een drietal zaken.
Zoals gezegd zijn deze Core Web Vitals een aanvulling op de huidige signalen. Welke dat ook alweer zijn? De volgende vier.
Let op: content blijft king
Belangrijk om mee te nemen is dat de informatie die aan de bezoeker geboden wordt nog steeds het belangrijkste is. De beste informatie zal altijd hoger scoren. Echter: wanneer de informatie op een aantal pagina’s gelijk is wordt page experience veel belangrijker voor de zichtbaarheid in de zoekresultaten.
Wat moet je doen om klaar te zijn voor deze update?
Er is nog genoeg tijd voordat de update wordt uitgerold, maar waarom zou je niet nu al je potentiële klant de beste ervaring op je website bieden?
Wil je meer weten over deze update? Heb je vragen over het achterhalen van de intentie van je bezoeker of over het combineren van SEO en UX bij het optimaliseren ? Neem dan contact met ons op: info@briljantegeesten.nl
Martin Splitt (Google): ‘Het is goed om JavaScript te kennen en te begrijpen’ Er zijn niet veel SEO’s…
Feed management: de sleutel tot effectieve E-commerce SEO Houd jij je bezig met E-commerce SEO? Vergeet dan niet…
update: 4-1-2025 Google heeft officieel bevestigd dat **Navboost** een belangrijk rangschikkingselement is binnen zijn zoekalgoritme. Dit systeem, dat…